|Od Kupfundusz.pl | Szacowany czas czytania artykułu: 6 minut
Kogo dotyczy konieczność wideoweryfikacji?
Konieczność wideoweryfikacji dotyczy wszystkich użytkowników platformy, którzy do tej pory jej nie wykonali, a chcą mieć dostęp do Strefy Transakcyjnej pozwalającej kupować, zamieniać i sprzedawać fundusze bez opłat dystrybucyjnych. Konieczność ta dotyczy także tych użytkowników, którzy posiadają już dostęp do Strefy Transakcyjnej, ale nie dokonali jeszcze wideoweryfikacji.
Nie muszą dokonywać dodatkowej wideoweryfikacji wszyscy Ci, którzy już dokonali podwójnej weryfikacji np. aktywując Strefę funduszy luksemburskich.
Jak zrobić wideoweryfikację i na czym ona polega?
Cały proces trwa około 2-3 minuty. Do jego przeprowadzenia konieczne jest: przygotowanie dokumentu tożsamości, telefon komórkowy z kamerą i dobre oświetlenie. Wideoweryfikacja składa się z dwóch etapów – zrobienia zdjęcia dokumentu tożsamości oraz wykonania trzech ruchów głową i zarejestrowania ich za pomocą kamery telefonu komórkowego.
Jak dokonać poprawnie wideoweryfikacji można zobaczyć na krótkim filmie z opisem i instrukcją:
Dlaczego muszę zrobić wideoweryfikację, jeżeli zostałem już zweryfikowany przelewem bankowym?
Dostosowanie się do najnowszych interpretacji regulacji prawnych dot. przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu wymusza na nas wdrożenie drugiego, równoległego sposobu weryfikacji. Najszybszym, najdokładniejszym i najnowocześniejszym sposobem weryfikacji tożsamości jest wideoweryfikacja.
Dlaczego prosimy o okazanie dokumentu tożsamości?
Jako nadzorowana instytucja rynku finansowego jesteśmy zobowiązani przez prawo, towarzystwa funduszy inwestycyjnych i krajowych regulatorów do stosowania wzmożonych środków bezpieczeństwa finansowego.
Okazanie dokumentu tożsamości (dowód osobisty lub paszport) pozwoli nam:
· Zweryfikować poprawność danych przekazanych nam w procesie rejestracji
· Zweryfikować autentyczność dokumentu
· Sprawdzić czy dokument nie został zarejestrowany jako skradziony lub zgubiony
Wykonanie nagrań ruchów głową pomoże nam określić stopień podobieństwa okazanej twarzy ze zdjęciem w dokumencie tożsamości.
Czy to jest dla mnie bezpieczne?
Wideoweryfikacja przeprowadzana jest przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa i najnowocześniejszych technologii. Z tej metody weryfikacji tożsamości klientów korzysta już wiele instytucji finansowych, w tym banków i towarzystw funduszy inwestycyjnych. Wideoweryfikacja staje się standardem w instytucjach finansowych wypierając dotychczasowe formy weryfikacji tożsamości klientów.
Co się stanie, jeśli nie wykonam wideoweryfikacji, a mam już dostęp do Strefy Transakcyjnej?
Może to spowodować czasowe ograniczenia w dostępie do wybranych funkcjonalności platformy, w tym składania zleceń zbycia, nabycia, zamiany a ostatecznie skutkować zablokowaniem dostępu do Strefy transakcyjnej lub Strefy funduszy zagranicznych.
Do kiedy muszę wykonać wideoweryfikację, jeśli już wcześniej otrzymałam/-em dostęp do Strefy Transakcyjnej po weryfikacji przelewem?
W przypadku tej grupy użytkowników, wideoweryfikacja powinna zostać wykonana do dnia 21 październikiem 2021 roku, jednak jej późniejsze przeprowadzenie będzie możliwe. W przypadku niewykonania wideoweryfikacji we wskazanym wyżej terminie, należy pamiętać o możliwości zablokowania dostępu do składania zleceń w wybranych towarzystwach lub zablokowania całej Strefy transakcyjnej. O konieczności jej wykonania będzie przypominać komunikat pojawiający się każdorazowo po zalogowaniu na konto. Komunikat będzie się wyświetlał do czasu pozytywnie przeprowadzonej wideoweryfikacji.
Zainwestowałam/-em na KupFundusz.pl przed zmianą regulaminu z dnia 21 września 2021 roku, ale nie wykonam wideoweryfikacji. Czy moje pieniądze będą bezpieczne?
Tak, środki zainwestowane poprzez platformę KupFundusz.pl są bezpieczne. Pieniądze, w postaci jednostek lub tytułów uczestnictwa, cały czas pozostają na rejestrach prowadzonych przez fundusze inwestycyjne. Użytkownik platformy jest ich jedynym właścicielem.
Czy jest to czynność jednorazowa?
Tak. Nie będziemy prosić o ponowne wykonanie wideoweryfikacji.
Co jeśli nie mogę wykonać wideoweryfikacji?
Jeżeli z przyczyn technicznych nie można dokonać wideoweryfikacji należy skontaktować się z pracownikiem KupFundusz S.A. pod numerem 22 599 42 67, na czacie lub mailowo (kontakt@kupfundusz.pl) Nasz pracownik udzieli wskazówek, jak skutecznie przejść przez proces wideoweryfikacji, a w uzasadnionych przypadkach zaproponuje jedną z alternatywnych metod:
Oba rozwiązania zostaną uznane za wykonanie drugiego sposobu weryfikacji zamiast wideoweryfikacji.
Wydaje mi się że wszystko robię poprawnie, a wideoweryfikacja kończy się niepowodzeniem.
Każdy użytkownik ma trzy próby wykonania wideoweryfikacji, które odbywają się w sposób automatyczny.
Jeśli po trzeciej nieskutecznej próbie nadal pojawia się komunikat o odrzuceniu wideoweryfikacji, pracownik KupFundusz S.A. sprawdza przyczynę odrzucenia. W uzasadnionych przypadkach ma możliwość ręcznej akceptacji wideoweryfikacji.
Jeśli przyczyną odrzucenia jest krytyczny problem (np. brak możliwości odczytu danych z dokumentu, ucięte zdjęcie dokumentu itp.), pracownik KupFundusz S.A. skontaktuje się telefonicznie lub mailowo w możliwie najszybszym terminie.
Sesja wygaśnie za:
Dołącz do dyskusji
Komentarze (24)
Czas leci a weryfikacja dalej nie działa. Chciałem zrobić weryfikację ale się nie da. Funkcja robienia zdjęć dokumentu nie działa. Zrezygnowałem po kilkunastu próbach. Na jutro umówiłem wideo rozmowę. Choć mam już poważne obawy bo jak pozostałe sprawy działają tak jak ta weryfikacja to chyba lepiej nie zaczynać z wami współpracy.
Krzysztof|
Odpowiedz (0)
dziękuje rezygnuję z waszych usług.pa
stanisław|
Odpowiedz (0)
Drodzy Klienci, dziękujemy za wszystkie komentarze, także za te krytyczne. Wsłuchaliśmy się w Państwa głosy i ostatni czas poświęciliśmy na udoskonalenie proponowanych rozwiązań w tym zakresie, w którym są one obsługiwane przez nas. Niestety nie jesteśmy w stanie wyeliminować wszystkich możliwych trudności, bowiem nie sposób przetestować wideoweryfikację na wszystkich dostępnych na rynku urządzeniach, ze wszystkimi możliwymi wersjami systemów operacyjnych. Niemniej jednak ściśle współpracujemy z producentem narzędzia, z którego korzystamy i zgłaszamy każdą niedogodność, aby potwierdzenie tożsamości odbywało się automatycznie i sprawnie. Wszystkie osoby, którym nowoczesne technologie nie sprzyjają, a także tych z Państwa, dla których wideoweryfikacja wiąże się z różnego rodzaju obawami, zapraszamy do skorzystania z alternatywnych rozwiązań, m. in. weryfikacji za pośrednictwem kuriera, osobistej wizyty w naszym warszawskim biurze lub rozmowy wideo z naszym pracownikiem. Szczególnie polecamy ostatnią z możliwości. Dzięki niej potwierdzenie tożsamości może zająć zaledwie kilka minut. W przypadku pytań lub chęci skorzystania ze wskazanych innych możliwości weryfikacji tożsamości zapraszamy do kontaktu telefonicznego (22 599 42 67) lub na czacie.
KupFundusz.pl|
Odpowiedz (0)
Niestety aspekt techniczny weryfikacji nie działa, po 10tym podejściu dosłownie odpuszczam. Zróbcie chociaz zapisywanie kolejnych etapów weryfikacji, a tak po każdym błędzie wyrzuca mnie na początek i zaczynam od pierwszego zdjęcia dowodu. To jak układanie wieży z zapałek, jeden błąd i cała wieża się wali i trzeba od początku. Frustrujące jak mało co.
Jan|
Odpowiedz (1)
Panie Janie, w przypadku problemów technicznych, które uniemożliwiają automatyczny proces weryfikacji tożsamości, prosimy o kontakt. Mamy przygotowane inne rozwiązania, wśród których z pewnością znajdzie Pan takie, które będzie dla Pana najwygodniejsze.
KupFundusz.pl|
Odpowiedz (0)
System totalnej inwigilacji działa bez zarzutu. Również myślę o zakończeniu inwestowania przez serwis dla mnie są to bardzo poważne ograniczenia. Bardzo mocno mnie ta sytuacja zniechęca.
Jacek|
Odpowiedz (1)
Panie Jacku, wideoweryfikacja nie jest sposobem na śledzenie działań Klienta lecz spełnienia przez KupFundusz.pl (dystrybutora funduszy) wymogów prawnych nakazujących nam dokonanie przynajmniej 2 sposobów weryfikacji tożsamości Klientów. Gdyby to była kwestia naszego wyboru, to proszę nam wierzyć, chętnie zrezygnowalibyśmy z tej dodatkowej uciążliwości. Rozumiemy Pana reakcję; prosimy jednak zrozumieć i nas.
KupFundusz.pl|
Odpowiedz (0)
Zobacz więcej (17)